Game of Thrones

Började titta på den här serien efter rekommendation från vänner.  Här i Kina är det inte mycket att se på TV, streaming är vad vi ofta gör eller köper dvd.

I början hämtade vi hem serier och tittade på TV för vi hade väldigt långsamt nät. När vi flyttade förra året blev hastigheten lite mer , typ 4 mb 🙂 lite mer än styrfart och då började vi se serier online från olika sidor. Då kom den här serien på tal. Första avsnittet var så där, nästa med, men allt eftersom kom jag in i serien. Följde de olika familjerna och deras öden. Glada, roliga, sorgliga och hemska händelser. Nu är jag fast.

Serien är nog det magstarkaste jag sett på länge. I en av avsnitten såg jag att den hade 18 års gräns på grund av våldet och naken scener och så vidare. Kan verkligen hålla med, detta är inget för yngre barn att se. Ibland vänder jag mig bort när de värsta scenerna pågår.

handlingen då ?

 

Serien utspelar sig på den fiktiva kontinenten Westeros, ofta kallad ”De sju kungarikena”. Kraftfulla familjer är engagerade i den dödliga katt- och råttaleken i det land som består av det beräknande södern, det vilda östern, det frusna norr och den urgamla Muren som ska skydda The Seven Kingdoms of Westeros. När lust, intriger, svek och övernaturliga krafter rör om i landet i kampen för Järntronen, får det oförutsedda och långtgående konsekvenser för alla

Nu har jag sett alla fyra säsonger och läste på HBOs sida att det kommer två säsonger till med start 2015. Lång väntan alltså . KAn ju vara dags att se om delarna inför nästa säsong så har man lite att göra medan vi väntar 🙂

 

puss och kram E

 

Kommentera

