Torsdag

Just nu har vi dålig luft i Shanghai. Jag kan inte minnas att det någonsin varit så dåligt som nu och så länge. Träffade en tjej idag som sa att hennes  barn, skolan de går i, de hade inte varit ute på hela veckan. Inte bra .

Så här såg det ut i morse :

ŒÌÀ¯…Í≥« …œ∫£∑¢≤º¥ÛŒÌ≥»…´‘§æØ

 

Här är det lätt att kolla upp hur luften är, att det blir en grej. Jag känner inte mycket av att det är dålig luft mer att det ligger som ett dis över hela staden. Eller dis, dimma är kanske rätt ord. Jag försöker att inte tänka så mycket på det och hålla mig inomhus när det ser för hemskt ut. Idag är det en sådan dag. Dimma och dis hela dagen. Hoppas att det börjar blåsa rejält och regna. Just nu känns det skönt att veta att vi åker till Sverige om 2 veckor. Då ska jag ta djupa andetag och njuta av Göteborgsluften

Love E

Kommentera

