Vanlig dag

Idag vaknade jag vid 7 och som vanligt låg jag och drog mig i sängen med datorn i knät. Surfade runt på Facebook och andra sidor för att se vad som hänt då jag sov. Kanske missar något spännande. 🙂 Men nej då inget speciellt hade hänt.

Vår ayi kom idag , precis som alla andra fredagar. Vi småpratade lite om att vi ska få gäster i morgon och att gästrummet skulle bäddas och göras i ordning. Eftersom det är fredag var det dags för mahjong. Idag hos Maud som även dagen till ära skulle fixa lite lunch till oss. Bra initiativ 🙂

Efter mahjongen gick jag till en japansk affär Japan Plaza, dyrt men de har bra saker. Tänkte ta en taxi hem för jag hade handlat lite tunga saker. Trodde inte det skulle bli svårt men efter 30 min väntan blev det att ta tunnelbana hem och bära tunga påsar. Lite kinkig men….överlevde.

Love E

Kommentera

