En helt vanlig onsdag…

Ja det kanske var en överdrift. Vet inte än hur en helt vanlig onsdag ska se ut. Vaknade tidigt för att jag skulle till Svenska Konsultatet och registrera oss att vi är här i Kina så de har koll på oss ifall något händer. Sedan har kinesiska staten dissat Skatteverkets viktiga papper och vill hellre ha ett fint papper med en STOR stämpel i guld där det står att jag och J bor ihop här i Kina från konsulatet. Stod i kö där säker 1 timme och fick sen veta att det tar 2 dagar att fixa det där fina pappret med tjusig stämpel på. Efter det så gick jag till Mac Forum och fick hjälp med en lapp där det stod vilken typ av abonnemang jag ska ha

Det blev China Unicom med 3 G abbonemnag.

Sedan hem och beställa en stor vattendunk till vår vatten automat i köket. De kommer nog på morgonen och lämnar den. Vi har ett stort problem med vår säng och det är att den är stenhård, är som att sova på en brits. Vi har hittat Jysk  så en promenad dit och titta på bäddmadrass men svårt att hitta till en säng som är 2 x 2.10 cm. Så valet är två stycken 90 cm breda och det blir en glipa eller två stycken 1.05 m  och den sticker ut en bit. Det lutar åt två stycken 1.05 m .

Efter det var vi och åt på en japansk restaurang, jättegod mat. Blir fler besök och ja…vi åt med pinnar 🙂 I morse när jag hade duschat och skulle ta underkläder så upptäckte jag att vår Ayi inte gillat min ordning i lådan utan ordnat och vikt de i en fin rad. Bara att gilla  läget för vi betalar henne för att hålla i ordning i vårt hem. 3 dagar i veckan och 4 timmar varje gång, blir en del tid att fixa och ordna då.

Tyvärr har vi för långsamt internet så det tar en evighet att ladda upp bilder just nu, hoppas det ändras

 

kram kram

Kommentera

